EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ
Evästeiden avulla parannetaan sivuston toimivuutta ja sivuston sisältöä. Evästeiden avulla kerätään tietoa sivuilla vierailuista ja tallennetaan tietoa joka sallii meidän luoda uusia ominaisuuksia kuten vertailutyökalun. Evästeet eivät tallenna henkilökohtaisia tietoja. Löydät lisää tietoa evästeistä Yksityisyydensuoja sivulta.

Tarjoukset
8.3.2019

Ford Tourneo Custom tarjoaa erinomaiset ajo-ominaisuudet ja on entistä taloudellisempi uudistettujen moottorien ja kevythybriditekniikan ansiosta

  • Uudistettu 2,0 litran EcoBlue-dieselmoottori vähentää Ford Tourneo Customin polttoaineenkulutusta jopa 6 prosenttia. Nyt saatavana on myös uusi, tehokkaampi 185-hevosvoimainen versio
  • Kokoluokan ensimmäinen 48 voltin EcoBlue-kevythybriditekniikka vähentää polttoaineen kulutusta erityisesti pysähtelevässä kaupunkiliikenteessä
  • FordPass Connect –modeemi toimii Wi-Fi-yhteyspisteenä jopa 10 laitteelle, ja edistykselliset kuljettajaa avustavat teknologiat sisältävät nyt aktiivisen pysäköintiavustimen ja kaistanpitoavustimen
  • Kahdeksan- tai yhdeksänpaikkaisena saatavan Tourneo Custom ‑pikkubussin myynti kasvoi 28 prosenttia viime vuonna


VANTAA, 1.3.2019 – Ford ilmoitti tänään, että Ford Tourneo Customiin tulee kesällä 2019 tarjolle tehokkaammat ja polttoainetaloudellisemmat 2,0 litran EcoBlue-dieselmoottorit, innovatiiviset uudet EcoBlue-kevythybriditekniikat ja edistyksellisiä kuljettajaa avustavia teknologioita, kuten aktiivinen pysäköintiavustin.

Fordin 2,0-litraista EcoBlue-dieselmoottoria optimoitiin käyttökustannusten alentamiseksi, minkä ansiosta sen polttoaineenkulutus on laskenut jopa 6 prosenttia*. Moottorista on tarjolla uusi 185-hevosvoimainen versio, jonka vääntö on 415 Nm. Moottori reagoi herkemmin ja siinä on enemmän tehoa yhdeksän matkustajan ja heidän matkatavaroidensa kuljettamiseen.

Lisäksi uudistettu Tourneo Custom on luokkansa ensimmäinen ajoneuvo, johon on saatavana polttoainekustannuksia entisestään vähentävä 48 voltin kevythybriditekniikka. Uusi EcoBlue-kevythybridiversio vähentää polttoaineen kulutusta vielä noin 3 prosenttia WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) -menetelmän mukaisesti mitattuna, mikä on erinomainen etu etenkin pysähtelevässä kaupunkiliikenteessä.

Tourneo Customissa on nyt FordPass Connect ‑modeemi, joka muuntaa auton WiFi-yhteyspisteeksi jopa 10 laitteelle. Edistykselliset uudet teknologiat auttavat kuljettajia pysäköimään, vetämään perävaunua, välttämään törmäyksiä ja jopa ylinopeussakkoja entistä paremmin.

Tourneo Customin uusin sukupolvi on osoittautunut suureksi menestykseksi hyvin monenlaisten asiakkaiden, esimerkiksi henkilökuljetuksiin erikoistuneiden yritysten, suurperheiden ja viikonloppumatkailijoiden keskuudessa”, sanoo Hans Schep, General Manager, Commercial Vehicles, Ford of Europe. ”Entistä tehokkaampi ja taloudellisempi 2,0 litran EcoBlue-moottori ja ainutlaatuiset uudet EcoBlue-kevythybridiversiot vähentävät käyttökustannuksia entisestään ja tekevät Tourneo Customista entistäkin houkuttelevamman vaihtoehdon.”

Ford myi vuoden 2018 keväällä markkinoille tullutta, sisätiloiltaan täysin uudistettua ja uuden tyylikkään keulamuotoilun saanutta Tourneo Custom ‑pikkubussia vuoden aikana 17 100 kappaletta, mikä on 28 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna.


Enemmän tehovaihtoehtoja ja hienostuneisuutta 

Fordin edistykselliseen 2,0-litraiseen EcoBlue-dieselmoottoriin tehtyihin parannuksiin kuuluu uusittu matalan pyörintävastuksen omaava turboahdin, joka tuottaa paremmin tehoa entistä laajemmalla kierrosalueella. Polttoaineen ruiskutusjärjestelmän huippupaine on 2 200 baaria, minkä ansiosta palaminen on entistä tehokkaampaa. Kitkan vähentämiseksi uusien teräsmäntien helma on ohuempi kuin entisissä alumiinimännissä. Muuttuvapaineinen öljypumppu vähentää tehohäviöitä mukauttamalla öljyn määrän tarpeen mukaan.

Moottori kuluttaa jopa 6 prosenttia* vähemmän polttoainettaWLTP‑menetelmän mukaisesti mitattuna ja täyttää uusimmat tiukat Euro 6 ‑päästövaatimukset. Uuden 185-hevosvoimaisen version lisäksi 2,0 litran EcoBlue on saatavana myös 130-hevosvoimaisina versioina.

Polttoainetaloudellisuutta parantava uusi 48 voltin EcoBlue Hybrid ‑kevythybriditekniikka tulee vaihtoehdoksi tiettyihin manuaalivaihteisiin versioihin. Hihnakäyttöinen integroitu laturi (BISG) korvaa tavallisen laturin, minkä ansiosta energian talteenotto ja varastointi on mahdollista ajoneuvon hidastaessa ja tällä ladataan ilmajäähdytteistä 48 voltin litiumioniakkua. BISG toimii myös moottorina käyttäen varastoitua energiaa polttomoottorin apuna tavallisessa ajossa ja kiihdytyksissä sekä ajoneuvon sähköisten apulaitteiden käyttövoimana.

EcoBlue Hybridin edistyksellinen Auto Start-Stop ‑tekniikka toimii useassa tilanteessa, kuten ajoneuvon ollessa paikallaan vaihde kytkettynä tai sen rullatessa pysähdyksiin. Kuljettaja voi valita rullausnopeuden, jossa Auto Start-Stop alkaa toimia kolmesta vaihtoehdosta: 12 km/h, 16 km/h tai 20 km/h.

Kaikissa Tourneo Custom moottori- ja vaihteistoversioissa on lisäksi valittavissa ECO-ajotila, joka vähentää polttoaineen kulutusta entisestään. Tämä ominaisuus optimoi ajoneuvon asetukset tuottaen mahdollisimman hyvän polttoainetaloudellisuuden.


Älykkäät yhteysominaisuudet

FordPass Connect ‑modeemitekniikka tuo Wi-Fi-yhteyden kaikkien matkustajien ulottuville ja on vakiovarusteena sekä 4-tuumaisen näytön että 8-tuumaisen kosketusnäytön kanssa. Lisäksi FordPass-sovelluksen avulla voi helposti käyttää lukuisia auton omistajan ja kuljettajan käyttökokemusta ja tuottavuutta parantavia ominaisuuksia, joita ovat esimerkiksi ajoneuvon tila, ajoneuvon paikannus, etälukitus/-avaus ja automaattivaihteisissa malleissa etäkäynnistys.

Lisäksi FordPass Connect tarjoaa yritys- ja suurasiakkaille mahdollisuuden tehostaa ajoneuvojen käyttöastetta ja optimoida käyttökustannuksia. Optimoinnissa auttavat Ford Telematics- ja Ford Data Services ‑palveluiden kaltaiset uudet ratkaisut, jotka otetaan käyttöön vuoden 2019 aikana. Palvelutarjonta voi vaihdella maittain.

Ensimmäistä kertaa Tourneo Customiin tarjottavia kuljettajan avustusjärjestelmiä ovat esimerkiksi seuraavat:

Kuolleen kulman varoitusjärjestelmä sisältää nyt myös perävaunun vetämisen varoitusjärjestelmän tunnistusalueen kattaessa ajoneuvon ja perävaunun jopa 10 metrin pituudelta.

Aktiivinen vakionopeudensäädin ja älykäs nopeudenrajoitin, joka yhdistää liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän ja aktiivisen vakionopeudensäätimen auttaen kuljettajaa noudattamaan nopeusrajoituksia.

Kaistanpitoavustin, joka seuraa edessä olevia tiemerkintöjä ja auttaa aktiivisesti kuljettajaa ohjaamaan auton turvallisesti oikealle kaistalle ”nykimällä” ohjauspyörää haluttuun suuntaan.

Aktiivinen pysäköintiavustin, joka auttaa tasku- ja rinnakkaispysäköinnissä ohjaamalla autoa kuljettajan käyttäessä vain kaasu- ja jarrupoljinta.

Törmäyksenestoavustin jalankulkijoiden tunnistuksella, joka tunnistaa ajoradalla olevat ihmiset etukameran ja tutkan avulla ja jarruttaa automaattisesti, jos kuljettaja ei reagoi varoituksiin. Järjestelmä pystyy nyt tunnistamaan jalankulkijat myös pimeällä heidän ollessaan ajovalojen valaisemina.

Kahdeksan- tai yhdeksänpaikkaisena myytävä Tourneo Custom on edelleen luokassaan ainoa auto, jossa on kuusi erillistä istuinta, jotka on mahdollista järjestää monipuolisesti esimerkiksi kokousmuotoon. Mallistovalikoimassa on sekä lyhytakseliväli (L1) että pitkä akseliväli (L2). Pitkä akseliväli tarjoaa enemmän tavaratilaa kolmannen penkkirivin taakse.

Paremmin varusteltuihin vaihtoehtoihin kuuluu Titanium X, jossa on vakiovarusteina nahkaverhoilu, navigoinnilla ja 8 tuuman kosketusnäytöllä varustettu puheohjattu SYNC 3 ‑tietoviihdejärjestelmä, peruutuskamera ja Bi-xenon-ajovalot.

# # #

Arvioidut polttoaineenkulutus- ja CO2-päästölukemat:

VoimalinjaArvioidut CO2 -päästöt yhdistetty (g/km) WLTPArvioitu polttoaineen kulutus yhdistetty (l/100km) WLTP

EcoBlueEcoBlue HybridEcoBlueEcoBlue Hybrid
2.0 EcoBlue 185 hv manuaaliArvioidut CO2 -päästöt yhdistetty (g/km) WLTP187-232Arvioidut CO2 -päästöt yhdistetty (g/km) WLTP183-227Arvioitu polttoaineen kulutus yhdistetty (l/100km) WLTP7,2-8,9Arvioitu polttoaineen kulutus yhdistetty (l/100km) WLTP7,0-8,7
2.0 EcoBlue 130hv manuaaliArvioidut CO2 -päästöt yhdistetty (g/km) WLTP188-232Arvioidut CO2 -päästöt yhdistetty (g/km) WLTP183-222Arvioitu polttoaineen kulutus yhdistetty (l/100km) WLTP7,9-9,3Arvioitu polttoaineen kulutus yhdistetty (l/100km) WLTP7,0-8,5
2.0 EcoBlue 130/185hv automaattiArvioidut CO2 -päästöt yhdistetty (g/km) WLTP206-245Arvioidut CO2 -päästöt yhdistetty (g/km) WLTPN/AArvioitu polttoaineen kulutus yhdistetty (l/100km) WLTP7,8-8,3Arvioitu polttoaineen kulutus yhdistetty (l/100km) WLTPN/A


*Viralliset polttoaineen kulutusta ja CO2-päästöjä koskevat lukemat ilmoitetaan lähempänä myyntipäivää.

Ilmoitettu polttoaineen/energian kulutus, CO2-päästöt ja sähkökäyttöinen toimintasäde mitataan Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EY) 692/2008 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.

1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure -testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. Se on uusi ja totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP korvaa kokonaan New European Drive Cycle -syklin (NEDC), joka on nykyinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.


Ford Motor Company

Ford Motor Company on globaali yhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa. Yhtiö suunnittelee, valmistaa, markkinoi, huoltaa Ford-merkin alla henkilöautoja, kuorma-autoja, SUV-autoja ja sähköautoja sekä ylellisiä Lincoln-henkilöautoja. Lisäksi yhtiö tarjoaa rahoituspalveluita Ford Motor Credit Companyn kautta ja tavoittelee johtavia asemia sähkötoimisissa ratkaisuissa, autonomisissa autoissa ja liikkuvuusratkaisuissa. Ford työllistää noin 199 000 henkilöä maailmanlaajuisesti. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista sekä Ford Motor Credit Companysta löytyy osoitteesta www.corporate.ford.com


Ford of Europe valmistaa, myy ja huoltaa Ford-autoja 50 markkina-alueella. Sen palveluksessa työskentelee noin 53 000 henkilöä ja yhteisyritykset mukaan lukien noin 67 000 henkilöä. Euroopassa toimii myös Ford Motor Credit Company ja Ford Customer Service Division sekä 24 tuotantolaitosta, joista 16 Ford omistaa kokonaan tai on enemmistöomistaja ja 8 on yhteisomistuksessa muiden toimijoiden kanssa. Ensimmäiset Ford-autot tuotiin Eurooppaan vuonna 1903 – samana vuonna, jolloin Ford Motor Company perustettiin. Tuotanto Euroopassa aloitettiin vuonna 1911.



Uutiset